דלקת חוזרת בסינוסים

סינוסיטיס או דלקת בסינוסים הינו תהליך המתאר פגיעה בתפקוד הסינוס על רקע זיהומי. לרוב סינוסיטיס מתרחשת בשל פגיעה בניקוז של הסינוס מה שמאפשר לפתוגנים (חיידקים, וירוסים) להתרבות בחלל הסינוס ולגרום לדלקת. מצבים נוספים שיכולים לגרום לסינוסיטיס נובעים מכניסה של זיהום ממקור אחר – לדוגמא מחלות בשורשי השיניים, ובמצבים של חולשת מערכת החיסון ופגיעה תפקודית ברירית.

נהוג לחלק את הדלקות בסינוסים לפי משך זמן המחלה. דלקת בסינוסים שנמשכת מספר ימים עד כחודש מכונה סינוסיטיס חריפה acute sinusitis. במידה והדלקת נמשכת שבועות מספר, הכינוי המקובל הינו סינוסיטיס תת חריפה acute sinusitis sub. כאשר הדלקת בסינוסים נמשכת מעל מספר חודשים מדובר בסינוסיטיס כרונית.

התסמינים השכיחים בסינוסיטיס קשורים בפגיעה בתפקוד האף והסינוסים, ויכולים להשפיע על ההרגשה הכללית והתפקוד. תסמינים שכיחים כוללים תחושת חסימה וגודש באף, הפרשות בצורה של נזלת או נזלת אחורית, כאבים או לחצים בפנים, כאבי ראש, ירידה בחוש הריח והטעם, פגיעה באיכות השינה, שיעול ועייפות.

לעיתים אנשים הסובלים מדלקת כרונית של הסינוסים, יכולים לחוות החמרה זמנית במצבם, ואז נכנה זאת דלקת חריפה על כרונית של הסינוסים acute on chronic sinusitis. מצב שבו אנשים סובלים אנשים סובלים מתדירות גבוהה של דלקות חריפות בסינוסים, עם החלמה בין האירועים. מכונה דלקת חוזרת בסינוסים.

גלילה לראש העמוד