דלקת חוזרת בסינוס הספנואידלי בגולגולת

"סינוסיטיס ספנואידלית", או בעברית דלקת חוזרת בסינוס הספנואידלי בגולגולת, מתרחשת באזור שמאחורי העיניים. הסיבה השכיחה ביותר לדלקת היא זיהום ויראלי או חיידקי, כגון הצטננות. גורמים נוספים העשויים לתרום לסינוסיטיס כוללים אלרגיה ופוליפים באף. עם זאת, כדאי לדעת איך לזהות מוקדם את התסמינים ובעיקר מתי לפנות לרופא.

דלקת חוזרת בסינוס הספנואיד היא מצב שנגרם ממספר גורמים. הסיבה השכיחה ביותר היא זיהום חיידקי: חיידקים יכולים להיכנס לחלל הסינוס דרך האף או הפה ולגרום לזיהום. זה יכול להוביל להופעת הדלקת החוזרת שיכולה להיות מאוד כואבת ולא נוחה.

מהם התסמינים של דלקת חוזרת בסינוס הספנואידלי?

תסמינים של סינוסיטיס ספנואידלית כוללים כאבי ראש, כאבי פנים, גודש באף, הפרשות מהאף ולחץ מאחורי העיניים. במידה והתמסינים הללו מופיעים למשך תקופה ארוכה, יש לשקול טיפול.

כיום קיימים אמצעי התמודדות יעילים עם דלקת בסינוס הספנואידלי. כך לדוגמא לרוב הטיפול תלוי בגורם הבסיסי, אך עשוי לכלול אנטיביוטיקה, תרופות משחררות גודש, משככי כאבים ובמקרים חמורים ניתוח.

למה חשוב לטפל בדלקת כמה שיותר מוקדם?

חשוב להיות מודעים לסיכונים הכרוכים בדלקת חוזרת של הסינוס הספנואידי בגולגולת על מנת למנוע סיבוכים חמורים. הסיכון השכיח ביותר הקשור לדלקת בסינוס הספנואיד הוא התפתחות סינוסיטיס. סינוסיטיס היא זיהום של חללי הסינוס שעלול לגרום למגוון תסמינים כולל כאבי פנים, גודש וכאבי ראש. במקרים מסוימים, סינוסיטיס עלולה לגרום גם לקשיי נשימה עקב נפיחות של הרקמה בחללי הסינוס.

בנוסף לסינוסיטיס, סיכונים נוספים כוללים התפתחות של פוליפים וציסטות בחלל הסינוס. פוליפים הם גידולים לא סרטניים שיכולים לחסום את חללי הסינוס ולגרום למגוון תסמינים כמו כאבי פנים, גודש וקשיי נשימה. ציסטות הן שקיות מלאות נוזל שיכולות להיווצר בחללי הסינוס ועלולות לגרום לחסימות ונפיחות נוספות.

דלקת של הסינוס הספנואידי יכולה גם לגרום למצב המכונה יתר לחץ דם תוך גולגולתי. עלייה בלחץ בתוך הגולגולת יכולה לגרום לכאבי ראש, בחילות ובעיות ראייה. במקרים חמורים, יתר לחץ דם תוך גולגולתי יכול להוביל לאובדן ראייה, התקפים ואפילו תרדמת.

מה הקשר בין נזלת לדלקת?

סיבה נוספת למצבים שכיחים יחסית של הדלקת החוזרת היא נזלת אלרגית. אלרגנים כגון אבק, אבקה וקשקשים של חיות מחמד עלולים לגרום לדלקת בחלל הסינוס. כאן הפגיעה באיכות החיים היא בטווח הקצר והארוך, לכן יש לדאוג לטיפול הולם.

היא עלולה להיגרם על ידי גורמים סביבתיים כגון עשן, זיהום ועובש. כמובן שהדרך הכי טובה למנוע את הדלקת היא לשמור על סביבת מחיה נקייה והיגיינית, אולם זה לא תמיד אפשרי.

זה הזמן לפנות אל ד"ר אברג'ל

דלקת חוזרת בסינוס הספנואיד נגרמת ממגוון גורמים, לרבות זיהומים חיידקיים, נזלת אלרגית וגורמים סביבתיים. חשוב לפנות לטיפול רפואי אם חווים אחד מהתסמינים הללו, שכן דלקת זו עלולה להסלים ולגרום נזקים חמורים לגוף.

אם אתם חווים תסמינים של סינוסיטיס ספנואידלית, עדיף לפנות לרופא לאבחון נכון וטיפול מתאים. אם לא מטופל, סינוסיטיס יכול להוביל לסיבוכים חמורים יותר, כגון דלקת קרום המוח.

הניסיון של ד"ר אברג'ל אברהם מגלה שניתן לטפל בדלקת בסינוס הספנואיד גם במקרים יחסית חמורים. כדי לתאם ביקור והתייעצות השאירו פרטים באתר.