סינוסיטיס כרונית עקב בעיות שיניים

סינוסיטיס ממקור שיניים או בשמה המקצועי סינוסיטיס אודונטוגנית, היא מצב שבו בעיה בשיניים, כגון זיהום או דלקת בשיניים או בעצם הלסת, מובילה לזיהום או דלקת בסינוסים.

– בעיות שיניים כגון זיהומים דנטליים (למשל, אבצסים דנטליים או מחלות חניכיים) או פרוצדורות (למשל, עקירות שיניים או השתלות שיניים) עלולות להחדיר חיידקים לסינוסים.

– במקרים מסוימים, שורשי השיניים הטוחנות העליונות נמצאים בסמיכות לסינוסים המקסילרים, מה שמקל על התפשטות זיהומים מהשיניים לסינוסים.

לעיתים הדלקת בסינוסים המקסילרים גורמת לחסימת הניקוז של סינוסים נוספים ולהתפשטות הדלקת לסינוסים אלו.

סינוסיטיס אודונטוגנית יכולה לגרום לתסמינים אופייניים של סינוסיטיס, כולל: כאבי פנים או לחץ, שלרוב מרוכזים סביב הלחיים והעיניים, כאבים בשיניים העליונות, גודש באף.

הפרשה מוגלתית מסריחה,  אופיינית לסינוסיטיס מהשיניים. מאפיין נוסף הוא ברוב המקרים המחלה היא חד צדדית.

בחשד למחלה כזו, בהרבה מהמקרים הטיפול והאבחנה יעשו בשיתוף פעולה עם רופא שיניים או מנתח פה ולסת. ולרוב תבוצע הדמיה של הסינוסים או של השיניים.

הטיפול בסינוסיטיס אודנטוגני כולל בדרך כלל טיפול בבעיית השיניים הגורמת לזיהום בסינוסים. זה עשוי לכלול:

– פרוצדורות דנטליות לטיפול או הסרה של מקור הזיהום, כגון טיפול שורש או עקירת שיניים.

– אנטיביוטיקה ושטיפות אף עם מי מלח לניקוי זיהום הסינוסים. כדי לסייע בהקלה בגודש בסינוסים ולסייע לניקוז ההפרשות. במקרים בהם הטיפול השמרני נכשל, יש צורך בניתוח אינדוסקופי שמטרתו העיקרית פתיחה רחבה וניקוז לסינוס המקסילרי החולה. מדובר יחסית בניתוח קל ויעיל מאוד, אשר מביא להחלמה מהירה.

גלילה לראש העמוד