סינוסיטיס חריפה

סינוסיטיס חריפה היא מצב דלקתי המערב את הסינוסים וחלל האף, הנגרם בדרך כלל על ידי וירוסים וחיידקים. התהליך הדלקתי מוביל לנפיחות ולדלקת של רירית הסינוס, שעלולות לחסום את פתחי הסינוס להפריע לניקוזו, ובכך נוצרים תנאים טובים לריבוי חיידקים ווירוסים, ולהתפתחות זיהום בסינוס. תסמינים נפוצים כוללים כאב או לחץ בפנים, גודש באף, הפרשות מהאף, אובדן ריח, שיעול, כאבי ראש ועייפות.

מקובל להתחיל את הטיפול בסינוסיטיס חריפה באמצעים שמרניים, כגון; שטיפות של האף במי מלח, משככי כאבים, נוגדי גודש ותרסיסי סטרואידים באף כדי להפחית את הדלקת. במקרים שלא משתפרים, אם יש חשד שהזיהום הוא חיידקי או אם התסמינים נמשכים כשבוע, מוסיפים טיפול אנטיביוטי.

במקרים חמורים או כאשר מתעוררים סיבוכים, כגון התפשטות זיהום למבנים סמוכים או התפתחות של סינוסיטיס כרונית, ייתכן שיהיה צורך בהתערבויות נוספות. כגון ניתוח סינוס אנדוסקופי, להסרת הדלקת ושיפור הניקוז.

חשוב להבדיל בין סינוסיטיס חריפה למצבים אחרים עם תסמינים דומים, כגון אלרגיות או זיהומים ויראליים בדרכי הנשימה העליונות. בנוסף, ישנם מצבים התורמים להיווצרות סינוסיטיס, כגון אלרגיות או פוליפים באף. טיפול מיטבי במצבים אלו, יכול לסייע במניעת דלקות בסינוסים וקיצור זמנם.

גלילה לראש העמוד