דלקת חוזרת בסינוס מצחי

דלקת חוזרת בסינוס מצחי מוגדרת בתור מצב שבו הסינוס הפרונטלי, חלל קטן מלא באוויר הממוקם במצח, חווה דלקות חוזרות ונשנות. דלקת זו עלולה להתרחש עקב חסימת הסינוס אוסטיום, הפתח המאפשר ניקוז של ריר. גורמי הסיכון כוללים פוליפים באף, מחיצה סטיה והיסטוריה של אלרגיות או זיהומים תכופים בדרכי הנשימה העליונות.

התסמינים כוללים כאבי ראש, כאבי פנים, גודש באף והפרשות מוגלתיות מהאף. אם התסמינים נמשכים יותר מ-10-14 ימים או מחמירים עם הזמן, מומלץ לפנות לרופא לצורך הערכה וטיפול נאותים. אפשרויות הטיפול כוללות נוגדי גודש, אנטיביוטיקה, השקיה באף, ובמקרים חמורים, ניתוח לשיפור ניקוז הסינוסים.

מהם התסמינים של דלקת חוזרת בסינוס מצחי?

כאב, לחץ ותחושת חסימה במצח ובאף הם התסמינים השכיחים ביותר של סינוסיטיס חזיתית. תסמינים נוספים כוללים כאבי פנים ונזלת. ייתכן גם כאב ראש מאחורי העיניים, כאבים בעצמות הלחיים, תחושת מלאות בלחיים ותחושת לחץ בשתי העיניים.

התסמינים צריכים להימשך לפחות שלושה ימים כדי להפוך לדאגה רפואית. אם יש לך כאבים, לחץ, כאבי פנים, כאבי ראש, אף סתום או תחושת מלאות בלחיים, עליך לפנות לרופא. חשוב לציין כי סינוסיטיס חזיתי עלולה לגרום לחום, וחום גבוה יכול להעיד על מצב חמור יותר, לכן חשוב לפנות לרופא אם אתם חווים חום.

מי נמצא בקבוצת הסיכון?

בדרך כלל, הסינוסים אינם מלאים באוויר, אלא בנוזל מיוחד הנודד בין העצמות ועוזר לאף לעבוד כראוי. כאשר מתרחשת חסימה, הנוזל הזה לא יכול לזרום וגורם לכאב ולחץ. ישנם שני גורמים עיקריים לחסימה בסינוס הפרונטלי:

– זיהום. החיידק השכיח ביותר הגורם לזיהום סינוס קדמי הוא סטרפטוקוקוס. בעוד סינוסיטיס חריפה קשורה לזיהום, סינוסיטיס קדמי כרוני נגרמת על ידי בעיה מבנית יותר. סינוסיטיס קדמי כרוני קשור לבעיות מבניות יותר. בין הנושאים המבניים שעלולים לגרום לסינוסיטיס קדמי כרוני הם פוליפים, מסות, סרטן ורקמת צלקת.
– גידול. במקרים מסוימים, גידול יכול לחסום את הסינוס. זה נדיר, אבל זה יכול לקרות.

כמעט כל האנשים נמצאים בסיכון מסוים לסינוסיטיס קדמי, מה שהופך אותו למצב המשפיע על כל הגילאים. עם זאת, זה שכיח יותר אצל אנשים מעל גיל 50. גורמי הסיכון לסינוסיטיס חזיתית תלויים בגורם החסימה, בין אם זה זיהום או גידול, כמו גם במערכת החיסון, המבנה הגנטי והבריאות הכללית. לדוגמה, לאנשים הסובלים ממחלות דלקתיות כרוניות, כגון דלקת מפרקים שגרונית, יש סיכון גבוה יותר לפתח דלקת חוזרת בסינוס מצחי.

כיצד לטפל בדלקת?

הטיפול בסינוסיטיס קדמי יהיה תלוי בגורם החסימה. אם הסיבה היא זיהום, תצטרך לטפל בזיהום. אם גידול גורם לחסימה, יהיה צורך בניתוח. עבור זיהום או חסימה מבנית, חשוב ליטול אנטיביוטיקה. זה יעזור לגוף שלך להדוף את הזיהום ולהפחית את הסיכון לפתח זיהום. חשוב גם לשתות הרבה מים, לקחת תרופה אנטי דלקתית ולקחת תרופה נגד גודש.

לסיכום, סינוסים הם חללים שעלולים להיות מורחבים. כאשר הם נדבקים בחיידקים, הם הופכים לדלקתיים, מה שנקרא סינוסיטיס. אם הזיהום אינו מטופל, הוא עלול להוביל לדלקת כרונית ובסוף גם לסיבוכים. זו הסיבה שחשוב לפנות אל ד"ר אברג'ל אברהם ברגע שמופיעים התסמינים.

גלילה לראש העמוד