דלקת בדרכי נשימה עליונות

דלקת בדרכי נשימה עליונות מכונה "הצטננות" ונהוג לזלזל בה, אך זו טעות גדולה. בשביל להבין מדוע יש צורך לטפל בדלקת ולמה כדאי גם לעשות את זה כמה שיותר מהר, צריך להבין את החלוקה של דרכי הנשימה לשניים – דרכי הנשימה העליונות ובהן האף או מיתרי הקול ודרכי הנשימה התחתונות שבהן קנה הנשימה והסימפונות.

הבנת האופן שבו בנויה מבחינה אנטומית מערכת גוף האדם מאפשרת גם לאבחן דלקת בדרכי נשימה עליונות. ברוב המקרים היא נגרמת למשל בגלל זיהום ויראלי, שאכן מתחיל בהצטננות. הבעיה היא שהתקררות והצטננות יכולות להסתבך, עד כדי דלקת כרונית או אקוטית.

איך יודעים שמדובר על הדלקת?

זיהום בדרכי הנשימה העליונות לא תמיד גורם לדלקת, אבל הוא בדרך כלל מתחיל בנזלת. אפשר לראות שהנזלת גם מתפתחת ומשנה את הצורה שלה: בימים הראשונים היא לרוב נוזלית וצלולה, אך בהמשך ההפרשה הופכת להיות סמיכה וירקרקה. זה מעיד על היכולת של מערכת החיסון להילחם בנגיף ובשלב הזה גם אין צורך בטיפול באנטיביוטיקה.

מלבד הנזלת, אפשר להצביע בסבירות גבוהה על התפתחות דלקת בדרכי הנשימה על רקע עוד כמה סימנים ברורים:

  • גודש באף יחד עם אטימות באף ועיטושים
  • אודם או דלקת בלחמיות העיניים
  • כאב גרון, צרידות ושיעול
  • גודש באזור האוזניים והסינוסים
  • הרגשה כללית של חולי

כפי שאפשר להבין, התסמינים השונים יוצרים יחד את ההשפעה על כל דרכי הנשימה העליונות. כאן גם אנו פוגשים שוב את המאפיינים המיוחדים של הדלקת, מבחינת ההשפעה הרחבה שלה על הגוף ועל התפקוד.

איך מתמודדים עם דלקת בדרכי נשימה עליונות?

השאלה החשובה מבחינת גברים ונשים בגילאים שונים שמוצאים את עצמם מתמודדים עמה היא כמובן מה אפשר לעשות. מצד אחד, קשה להחיש את התהליך הטבעי של הריפוי. למעט מקרים שבהם הדלקת מסתבכת וצריך ליטול אנטיביוטיקה, הפתרון הוא רק להתמודד עם הסימפטומים.

מצד שני, אין ספק אשר נדרש מעקב של מומחה. התמחות בטיפול במצבים אלו היא תנאי להתמודדות מוצלחת עם מהלך המחלה. לאחר מכן, ניתן גם לנצל את הידע והמומחיות של הרופא על מנת לוודא שלא מדובר בדלקת כרונית או אקוטית.

הדלקת היא לא גזירת גורל: התייעצו עם ד"ר אברג'ל אברהם

אבחון מקצועי יאפשר לך לדעת טוב יותר עם איזה סוג מחלה אתה מתמודד. אברג'ל אברהם מתמחה בטיפול בדלקת בדרכי הנשימה העליונות ויכול להציע לך שירות רפואי מקיף משלב האבחון ועד הטיפול עצמו. כמו כן, ד"ר אברג'ל מנוסה בדלקות מן הסוג הזה והוא משתמש בציוד מתקדם ומשוכלל על מנת לבצע אבחון מדויק.

גלילה לראש העמוד